Prethodno smo pisali o važnosti Patch managementa (upravljanju softwareskih ažuriranja i zakrpa) za sigurnost poslovanja, no jeste li znali da patch management isto tako uvelike pridonosi povećanju produktivnosti Vašeg tima?

Vlasnici tvrtki često smatraju da imaju sve pod kontrolom kad je u pitanju IT sustav, međutim, u većini slučajeva nisu svjesni onih „sitnijih“ gubitaka koji uzrokuju daljnje probleme i gubitak novca.

 

Neosvješten i nevidljiv gubitak novca i vremena

Svjesni ste da svaka minuta Vašeg rada, kao i rada svakog člana Vašeg tima, ima svoju cijenu. Upravo je to razlog zašto ne želite imati ažuriranja na računalu tijekom rada. Čekanje na ažuriranje je prazan hod, Vi samo sjedite dok računalo „odvrti“ svoje.

Ako ne ažurirate, onda imate drugi problem – nemate najnovije funkcionalnosti programa što uzrokuje sporiji rad, pad efikasnosti i moguće zastoje u radu, a osim toga nemate ni najnovije sigurnosne zakrpe, što znači da je Vaš sustav sa svakim preskočenim ažuriranjem izloženiji novim prijetnjama.

Dakle, gubitak vremena na ažuriranje ili zastoji u radu zbog neažuriranja? Obje opcije uzrokuju novčane gubitke te zato obje smatramo nepravilnim ažuriranjem.

 

Što se događa ako nepravilno ažuriramo software?

1. Pad produktivnosti zbog čestih prekida rada

Jedan od najčešćih problema jest gubitak vremena „u prazno“ za one koji ručno ažuriraju usred radnog vremena. Ako svaki put kada Vam „iskoči“ prozorčić da je potrebno ažuriranje na to pristanete, redovito ćete patiti od prekida rada.

O takvim smo ažuriranjima već pisali i rekli da uzimaju dragocjeno vrijeme. Ako neko ažuriranje usred rada uzme svakom članu Vašeg tima 10 minuta da se provede, to nije „samo“ 10 izgubljenih minuta – to je neočekivano zaustavljanje rada, prekid na 10 minuta dok se ažuriranje provede, pa onda nakon ažuriranja ponovno otvaranje svih aplikacija i ponovno započinjanje s radom.

Takvo radno iskustvo je demtivirajuće i frustrirajuće, posebice ako se redovito događa. Nije to „samo“ gubitak motivacije i vremena, već – ono što je Vama bitno – gubitak novca nepotrebno.

2. Gubitak produktivnosti zbog sve češćih pogrešaka u softwareu

S druge strane, neažuriranje softwarea rezultirat će pojavom sve većeg broja problema unutar samog programa, odnosno gubitkom vremena zbog pojave i rješavanja novonastalih problema i ograničenja. Tada svoj fokus selite sa srži posla na rješavanje novonastale barijere između Vas i uspješno riješenog zadatka.
Zastarjeli sustavi skloni su „bugovima“ i nekompatibilnostima s novijim programima.

3. Gubitak kupaca zbog problema s kompatibilnošću

Ovisno kojom se točno djelatnošću bavite, ovo može više ili manje utjecati na Vaše poslovanje, no u svijetu gdje se kupci sve više oslanjaju na digitalne platforme, problemi s kompatibilnošću mogu brzo postati ozbiljan problem. Ako Vaš interni IT sustav nije ažuriran i usklađen, to može rezultirati lošim iskustvom i za kupca. Klijenti koji se susreću s nepotrebnim poteškoćama u kupovnom procesu mogu brzo prijeći na usluge konkurencije upravo zbog stabilnosti i jednostavnosti korištenja.

4. Dodatni troškovi zbog pojave novih problema

Reaktivno djelovanje umjesto proaktivnosti često rezultira visokim dodatnim troškovima. Ovdje su ti problemi neplanirani i neočekivani, što se reflektira i na troškove. Osim onih vidljivih troškova popravljanja problema, imamo i one „nevidljive“ – privremen prestanak rada, frustracija, pad motivacije, ponovno pokretanje svih programa i nastavak „tamo gdje smo stali“.

 

Postoji li rješenje koje eliminira negativne strane ažuriranja i istovremeno poboljšavanja efikasnost i sigurnost?

Da! Već ste iz naslova mogli zaključiti da se radi o patch managementu.

Da biste shvatili koliko je pravilna primjena patch managementa učinkovita, prvo trebate identificirati one gubitke koje dosad možda niste ni primijetili i na taj način osvijestiti da zastarjeli pristupi IT-u više nisu relevantni te Vam uzrokuju gubitke.

Patch management tu predstavlja učinkovito rješenje i prijelaz na nov način razmišljanja kojim poboljšavate produktivnost poslovanja i omogućujete si brojne prednosti:

  • Automatska, planirana ažuriranja – umjesto dosadašnjih ručnih koja se provode kad god se prozorčić za ažuriranja nasumično pojavi.
  • Redovita i provjerena ažuriranja izvan radnog vremena – umjesto nasumičnih ažuriranja, od sada će se ažuriranja provoditi u točno određeno vrijeme na točno određene dane u tjednu, a instalirat će se samo ona ažuriranja i zakrpe koje su provjerene, odnosno koja neće uzrokovati nove probleme.
  • Ujednačenost sustava – uspostavljanjem standarda za ažuriranje osiguravate ujednačenost sustava i programa na svim računalima unutar tvrtke, eliminirajući probleme kompatibilnosti.
  • Proaktivno održavanje – umjesto čekanja da nešto pođe po krivu da biste reagirali, od sada će se poticati proaktivno održavanje kojim će se potencijalni problemi prepoznati i riješiti prije nego uopće stignu utjecati na rad tvrtke.

Implementacija patch managementa rezultira bržim i stabilnijim sustavom, smanjuje vrijeme potrebno za rješavanje problema i povećava ukupnu produktivnost. Time se stvara temelj za veću profitabilnost tvrtke, dok se istovremeno štedi vrijeme koji bi inače bilo izgubljeno uslijed neočekivanih problema sa softverom.

Patch management je dio naše  FixIT usluge  održavanja IT sustava kojom Vam pomažemo da poslujete bez brige o tehničkim poteškoćama uz potpuno posvećivanje onome što radite najbolje.

Javite nam se na prodaja@ventex.hr i saznajte kako uz FixIT poslovati sigurnije, efikasnije i profitabilnije!